topbella

Jumaat, April 19, 2013

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha penyayang,
segala puji dan salam atas junjungan mulia Rasullah S.A.W.

Alhamdulillah sudah hampir 4 bulan diri ini begelar seorang pendidik,,,rupa2nya bukan mudah untuk mendidik anak2 amanah ini. Sunguh mendidik memerlukan jiwa yang kuat.
KINI... setiap detik yang ku lalui sebagai seorang pendidik begitu menguji kecekalan jiwa ini.. Di sini ku bukan saja menjadi pendidik tapi ku telah di tarbiyah  menjadi sorang yang sabar dalam melaksanakan amanah & tanggungjawab terbesar ini.
SUBHANALLAH...kini ku fahami... sunguh tabahnya  dan sabarnya guru2ku dalam mendidikku selama ini... TERIMA KASIH GURU KU...pengorbananmu yang membawa aku menganti dan merasai cekalnya hati seorang guru.








Maaf ya anak2 murid ku...cikgu marah dan rotan kamu hanya lah untuk mengajarmu...bukan niat menyakitimu...moga kamu ingat dan jadi pengajaran sehingga kamu dewasa kelak. Cikgu sayang anak2 cikgu.. <3 :="" nbsp="" p="">
INSYAALLAH ..Anak2ku...cikgu doakan kamu semua  menjadi anak yang soleh dan solehah untuk kedua ibu bapa ,masyarakat  dan agama kamu. Moga kamu dihiasi akhlak para Nabi dan sahabatnya dalam memimpin islam di dunia dan akhirat kelak. AMIN.

19/4/13 : 4.35 PM

0 comments:

CoReTaN tErKiNi

get this widget here
Daisypath Anniversary tickers

Santapan Minda

Sahabat pembaca,ku kongsikan sisipan ini buat tatapan bersama sebagai pengakhir bicara.Mudah-mudahan ada hikmah yang terpancar untuk renungan kita,insyaAllah.
Kita mula berfikir,mungkin Allah punya terlalu ramai hamba untuk di uruskan dan mungkin terlepas pandang akan permintaan yang tak kunjung makbulnya.
Allah sentiasa melakukan semua perkara dengan betul...
Cara Allah sentiasanya cara terbaik walaupun kelihatan semuanya salah...
Jika kita memohon sesuatu dan dikurniakan yang lain dari yang dipinta,PERCAYALAH...
Pastinya Allah sentiasa mengurniakan apa yang di minta pada masa yang sesuai...
Apa yang kita pinta tidak semestinya apa yang kita perlu...
Allah tidak akan gagal memenuhi permintaan hambaNya..
Teruskan berdoa tanpa ragu dan mengeluh...
Duri hari ini mungkin bunga untuk hari esok...
Allah mengurniakan pilihan terbaik kepada yang menyerahkan ketentuan kepadaNya...
Berdoalah wahai semua sahabat seagamaku...
Ingatlah Allah syang kita kerna kita pejuang agamaNya.

Daisypath Friendship tickers
HaWa
Sekumtum mawar berduri Dikelopakmu tertulis lagu Ku susun madah Ku gubah indah Cantikmu tiada mewangi Warnamu sebagai penyeri Mawar berduri… Padamu ku damba rasa Tertusuk jari ku tahan jua
Lihat profil lengkap saya